Mitul reciclarii

Stiu ca e inaltator sentimentul care te incearca in momentul in care arunci gunoiul si stii ca nimic nu se iroseste, din moment ce ai curatat si sortat toate resturile menajere, iar plasticul, sticla si cartonul merg la reciclare.

La o adica, puteai sa le arunci pe toate la gramada . Esti insa responsabil si crezi in reciclare. Dar care este adevarul din spatele acestui proces? Ce se intampla dupa ce pleaca masina de gunoi? Resturile cu grija sortate de tine ajung pe mana celor care le transforma.

Aici apare insa pericolul:
Nu e nicio urma de indoiala, reciclarea nu este inutila, doar ca, in acest fel, lumea va continua sa cumpere produse din plastic, convinsa ca, odata ajunse la gunoi, vor fi reciclate, asadar mediul nu are de suferit.

Total gresit: de exemplu, in orasul Telluride din statul american Colorado, cei care nu sunt de acord cu eliminarea pungilor din plastic au sustinut ca acestea pot fi eficient refolosite, daca s-ar infiinta statii cu saci de reciclare in magazinele alimentare locale. Asadar, ar fi fost multumiti sa se intoarca mereu la magazine cu pungile uzate, in loc sa foloseasca sacose din materiale textile. Acelasi efort, dar cu grave efecte asupra mediului inconjurator, doar din comoditate.

Adevarul este ca reciclarea plasticului este costisitoare si face prea putin pentru a atinge obiectivele de reciclare.
Ca sa va lamuriti, iata 7 conceptii gresite despre reciclarea materialelor plastice, si Retorica industriei

Cinci strategii de reducere a impactului asupra mediului de catre materialele plastice:

1. Reducerea utilizarii
Selectati materialele de ambalare care sunt reciclate in ambalaje noi – cum ar fi de sticla si hartie. Dacă oamenii refuza plasticul ca material de ambalare, industria va scadea productia, iar problemele asociate- cum ar fi consumul de energie, poluarea si efectele adverse asupra sanatatii- se vor diminua.

2. Reutilizarea containerelor
Deoarece recipientele din plastic pot fi refolosite de aproximativ 25 de ori, refolosirea lor poate duce la o reducere substantiala a cererii de plastic de unica folosinta si implicit consum redus de materiale si energie, cu urmari importante in reducerea impactului asupra mediului. Proiectantii de containere vor lua in considerare atat soarta recipientului dincolo de punctul de vanzare cat si calitatea “serviciului” oferit de catre acesta. „Proiectarea pentru serviciu” se deosebeste radical de „proiectarea pentru eliminare”.

3. Cere-le producatorilor sa-si ia inapoi rasinile
Obtine de la producatorii de plastic implicarea directa in reciclarea si, in consecinta, inchiderea “buclei” de existenta a plasticului. Acest lucru ii poate stimula sa-si reconsidere strategia in privinta produsului pe care il vor urmari de la nastere si pana la moarte. Asigurati mai usor reprocesarea prin limitarea numarului de tipuri de containere şi forme, folosind doar un singur fel de rasina , facand containere pliabile, eliminand pigmentii, folosind adezivi dispersabili pe baza de apa pentru etichete si eliminand treptat metalelor asociate, cum ar fi inchizatorile din aluminiu. Fabricantii de containere si rasini pot contribui la dezvoltarea infrastructurii de reprocesare prin reprimirea deseurilor de plastic de la consumatori.

4. Cereti, prin intermediul legii, continut reciclabil
Solicitarea ca in compozitia containerelor sa fie inclus un anumit procent de plastic reciclat reduce cantitatea de material nou intrat in ciclul de productie.

5. Standardizarea etichetarii si a informarii publicului
Triunghiul de sageti, ca in imagine, e inselator si ambiguu. Folosirea etichetelor standardizate, semnificativ diferite pentru „reciclat”, „reciclabil,” si „facut din plastic tip X”, trebuie extinsa.

sursa http://bagitmovie.wordpress.com/2011/03/05/the-recycling-myth-by-rebecca-mayer/

Anunțuri
1 comentariu
  1. Dan M. a spus:

    Am fost cam doi ani director de marketing la Remat si pot spune ca se colecteaza si se recicleaza infim fata de cat se arunca in domeniul de plastic si de PET uri. Restul se risipeste, se arunca pe camp, se arde, se amesteca cu alte gunoie.
    Nu este tehnologie de sortare si ce este mai rau e ca oamenii nu au cultura si nici dorinta de a pune separat peturile intr-un container si hartiile in altul ..etc. si asta indiferent de campaniile facute. Insa recunosc ca nici firmele nu au banii necesari sa investeasca ani de zile in astfel de campanii. cultura asta se construieste in foarte multi ani.

    Pacat

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: