80% din decizia de cumparare le apartine femeilor

51% din populatia globului sunt femei
59% dintre cei care au studii universitare sunt femei

Fiinta responsabila care gandeste pe termen lung, care protejeaza instinctiv, mama, in ciuda instinctului matern,  este usor  pacalita de marketing

Voi sunteti solutia schimbarii! Informati-va, cumparati sustenabil!

Bărbaţii conduc 97% dintre companiile lumii. Tot ei ocupă şi 90% dintre joburile de creaţie publicitară ale marilor firme. Femeile reprezintă însă 80% din consumatori. Numai că bărbaţii sunt serios influenţaţi de prietene, mame, surori în decizia de cumpărare – stabileşte experta în marketing Bridget Brennan, în cartea ei „De ce cumpără femeile?”. Doamnelor şi, mai ales, domnilor, atenţie căci „factorul feminin“ a devenit imposibil de ignorat.

Autoarea americană explică pentru Corso de ce au devenit femeile consumatorii cei mai puternici din lume. „Femeile cumpără pentru copiii, bărbaţii, părinţii lor şi pentru afacerile pe care le conduc. Se estimează că, la nivel global, ele cumpără şi influenţează deciziile de cumpărare ale celorlalţi consumatori în proporţie de 70-80%. Numai în SUA, pot să vă spun că femeile iau: 80% dintre deciziile în ce priveşte produsele medicale, 70% dintre cele de călătorie, 65% din produsele de îmbrăcăminte (şi îi influenţează mult mai mult pe ceilalţi cumpărători), 52% dintre maşinile de pe piaţa de consum (şi influenţează în proporţie de 80% ceilalţi cumpărători de maşini) şi 45% dintre produsele electronice (infuenţând 61% dintre ceilalţi cumpărători în achiziţionarea lor). Practic, combinaţia dintre puterea de cumpărare a femeilor aflate pe piaţa forţei de muncă şi influenţa femeilor în general asupra soţilor sau familiei este ceea ce le transformă pe femei în cei mai puternici consumatori din lume.“

Producătorul general al emisiunii Apropo TV, Andi Moisescu, crede că proporţia este de 50-50% între consumatori. Însă, atunci când vine vorba de influenţare, datele se schimbă… puţin. „Ne influenţează şi ele pe noi şi noi pe ele. La motoare cred că ne pricepem mai bine noi, la culori în mod cert ele. Când e vorba de maşina noastră cred că ne-o alegem noi. Dacă intră în discuţie maşina lor, chiar dacă noi o plătim, în mod sigur ele o aleg. Şi atunci raportul 50-50 dispare.“

Pe de altă parte, preşedinta Federaţiei Patronatelor din Industria Uşoară, Maria Grapini, spune că e o certitudine că femeile sunt cele mai mari consumatoare, atât la nivel global, cât şi la noi, în România. Tot ele sunt şi cele care influenţează cel mai mult bărbaţii în cumpărături, deoarece de multe ori sunt consilierele acestora: „femeile se interesează mai mult despre ceea ce cumpără, se informează, se documentează, nu cumpără la întâmplare“. Maria Grapini mai spune că, în ultimii ani, a observat că echipele de marketing care vor să promoveze produse considerate până acum exclusiv masculine (maşini, produse de telefonie mobilă) sunt formate în mare parte din femei, ceea ce, evident, schimbă mult şi perspective de abordare a publicului.

Bridget Brennan recomandă şi că producătorii trebuie să devină mult mai rafinaţi decât erau până acum pentru a câştiga cumpărătorii de sex feminin. Pentru a realiza acest lucru, ei trebuie să facă incursiuni serioase în mediul feminin. Andi Moisescu a observat că şi în România, în ultimii ani, s-au cizelat producătorii sau mai exact marketer-ii lor. „Au învăţat din propriile greşeli. Altfel, uşor de intuit. E suficient să pui bărbaţii şi femeile în raport cu termenul shopping. După maximum două ore, bărbaţii se plictisesc de moarte, în timp ce femeile abia îşi fac încălzirea. Aşa că e normal să le priveşti cu multă atenţie şi mai ales cu mult respect. Dacă le cucereşti pe ele, cucereşti piaţa“ – consideră Moisescu.

Până la urmă, susţine Bridget Brennan, este evident că azi, femeile sunt cele care deţin banii şi puterea de decizie. Se ştie că, în ce priveşte produsele precum mâncarea, medicamentele, cosmeticele sau cele pentru întreţinerea curăţeniei casei, femeile sunt cele care domină, dar influenţa lor devine foarte puternică şi în ceea ce priveşte segmentele de piaţă tradiţional bărbăteşti. Aristotel Onassis, cel mai bogat armator grec al secolului 20, spunea cândva despre relaţia femeilor cu piaţa de consum că „dacă n-ar exista femeile, toţi banii din lume n-ar mai avea nici o semnificaţie“. Concluziile vă aparţin.

Potrivit unuia dintre cele mai citite site-uri pentru femei din SUA, http://www.jezebel.com, femeile sunt influenţate foarte mult de filmele de tipul Totul despre sex, care strecoară între scene fantezii consumeriste legate de accesorii pentru bucătărie, amenajarea dormitorului sau dulapuri impresionante pline de haine şi mai şi. Astfel de filme transmit că, prin achiziţionarea unor lucruri frumoase şi de calitate, cumperi şi imaginea de femeie independentă. Acest lucru este accentuat şi de faptul că, potrivit datelor demografice din ultimii 20 de ani, femeile au devenit mult mai active pe piaţa forţei de muncă, apoi, ele amână în prezent destul de mult momentul căsătoriei şi cheltuiesc mai mult pentru ele. Şi mai există o categorie de femei în vârstă, dar încă active, care aum la rândul lor, suficienţi bani pentru a cheltui în interes propriu.

articol preluat din

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: